Monitorizare de presă

Căutare

Cuvânt cheie

Organ:

Tematica:



Numele cotidianului: Ziare.com
Anul şi data apariţiei: 14.12.2011
Tematica: Tinerii romi - educaţia
Categoria articolului: reportaje
Titlul articolului: Cum pot fi scosi copiii rromi din saracie
Numărul fotografiilor: 1
Acces online: https://www.ziare.com/social/rromi/cum-pot-fi-scosi-copiii-rromi-din-saracie-tv-ziare-com-1139574


 Educatia este singura cale pentru rromi de a iesi din saracie, iar fiecare copil are dreptul la o sansa de a-si indeplini visele. Copiii sunt copii indiferent de etnie, rasa sau culoarea pielii, a declarat miercuri, la TV Ziare.com, Luminita Costache, specialist pe politici sociale la UNICEF.

 

Copiii sunt copii indiferent de etnie, rasa sau culoarea pielii, a declarat miercuri, la TV Ziare.com, Luminita Costache, specialist pe politici sociale la UNICEF.

Programele pentru micuti din medii defavorizate reusesc uneori sa ii aduca pe cei mici inapoi la scoala, explica aceasta, in ciuda saraciei crunte in care traiesc. Campania "Hai la scoala" realizata de organizatie in Romania va atinge sute de copii din zeci de scoli in care invata micuti din medii defavorizate.

"Am intalnit cazul unui copil dintr-o comunitate extrem de saraca din judetul Constanta, o comunitate cum nu credeam ca mai exista in Romania de astazi, membra a UE. Aici o sa gasiti bordeie pe care, cand le-am vazut, am crezut ca ma aflu undeva in Africa, o sa vedeti o saracie crunta.

Intr-un bordei extrem de saracacios am intalnit un baiat care a fost readus la scoala si care acum are rezultate foarte bune. Sunt convinsa ca va reusi si va fi un exemplu si pentru ceilalti copii din comunitate", a declarat Luminita Costache, la TV Ziare.com.

Campania UNICEF este menita sa reduca abandonul scolar si sa creasca rata participarii scolare, in randul copiilor saraci. Este important ca oamenii sa puna umarul ca toti copiii sa vina la scoala, a subliniat Luminita Costache.

"Uneori auzim mesaje de tipul: 'de ce sa mearga la scoala, ca oricum nu face nimic cu scoala si nu are unde sa se angajeze aici in comunitate'.

Alteori au fost promovate modele care au reusit in viata fara sa aiba neaparat scoala si parcursul educational normal, am auzit aceasta replica - 'este om mare si nu are decat patru clase, are multi bani si nu are decat patru clase'", a declarat aceasta, pentru Ziare.com.

Problema locurilor de munca este in continuare una serioasa, explica Luminita Costache, insa tot educatia este solutia.

"E adevarat ca, din nefericire, sunt multe comunitati care mor, pentru ca toate facilitatile de angajare au disparut in zonele respective, dar pe de alta parte, daca nu vom avea grija ca acesti copii sa fie educati, nici nu vom avea cine sa creeze aceste locuri de munca in viitor, este foarte importanta educatia", a declarat aceasta.

Reprezentantul UNICEF adauga ca o interventie importanta este cea legata de parinti, care trebuie sa inteleaga ca, prin educatie, tot ce nu au ei pot sa aiba copiii lor.

"Este important ca ei sa aiba modele si repere in comunitatea in care traiesc, sa fie oameni care au plecat din aceeasi conditie ca si ei, important e sa investesti in educatie pentru ca este cea mai sigura cale de a iesi din saracie", a conchis Luminita Costache.

Statistica UNICEF arata ca, anul acesta, in scoli exista aproximativ 14.000 de copii identificati cu risc de abandon scolar, iar cifra a crescut fata de anul trecut.

  • Despre baza de date

Centrul de Documentare ISPMN a iniţiat un proiect de monitorizare a presei pe tematica reprezentării minorităţilor naţionale. În cadrul proiectului sunt monitorizate versiunile online ale mai multor cotidiane naţionale, atât în limba română cât şi în limba maghiară.

În munca de colectare a materialelor beneficiem de aportul unui grup de studenţi ai Universităţii Babeş-Bolyai, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, fapt ce ne oferă posibilitatea unei dezvoltări continue a bazei noastre de date.

Proiectul de monitorizare a presei doreşte să ofere celor interesaţi, posibilitatea de utilizare a acestei baze de date  în viitoare analize.